Afhandeling van uw autoschade

 

Onze werkwijze voor het afhandelen van autoschade bestaat uit vier stappen.

 

1. Schademelding

 

U meldt de autoschade bij ons en uw verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Dit kan in eerste instantie telefonisch bij de verzekering. Zij geven tijdens dit gesprek aan of ze een schadeformulier willen ontvangen. 

 

Wij willen graag uw auto zien en een dossier aanleggen. Wij maken een kopie van uw kentekenbewijs deel 1 en deel 2 en de groene kaart. De schade wordt met foto's vastgelegd. We maken een afspraak voor herstel en in de tussentijd regelen wij de schadetaxatie en afhandeling voor u.

 

2. Schadetaxatie en afhandeling

 

Wanneer wij alle gegevens van u hebben kunnen wij beginnen met de schadeafhandeling, het bestellen van de onderdelen (indien noodzakelijk) en het contact opnemen met de verzekerings- of leasemaatschappij. Wij stellen een schadecalculatie op en vragen akkoord voor herstel aan de desbetreffende partij. 

 

3. Schadeherstel inclusief vervangend vervoer

 

Wanneer uw auto op de geplande datum bij ons binnenkomt, kunnen wij gelijk beginnen met de herstelwerkzaamheden. Onze specialisten gebruiken de kleurcode van uw lak voor het bijwerken zodat er nooit kleurverschil kan optreden. Tijdens het herstel hebben wij vervangend vervoer voor u en afhankelijk van de gemaakte afspraken is dit nog gratis ook.

 

Het herstel bestaat uit:

  • Uitlezen storingen
  • Demontage
  • Uitdeuken
  • Richten
  • Voorbewerken
  • Spuiten
  • Montage
  • Wassen

 

4. Aflevering van uw herstelde auto

 

Wanneer uw auto helemaal gereed is, leveren wij u de auto schoon en keurig weer af. U krijgt een overzicht van de kosten en een garantiebewijs (4 jaar FOCWA Eurogarant-garantie) .